donderdag 5 juli 2012

Curry stoofpotje als salade

Met zo'n warm weer eet ik niet graag warme maaltijden.  Salades in alle soorten komen er hier dan op tafel.
Ik had nog een blok tofu liggen die bijna zijn uiterste houdbaarheidsdatum haalde.  Daar moest ik iets mee doen.  Maar wat?  Googelend kwam ik dit gerechtje tegen en nam het als vertrekbasis met volgend resultaat:


Dit draaide ik er allemaal in:
- een blok tofu
- een gele courgette (uit onze moestuin)
- een rode paprika
- 2 el gember
- 2 el kerriepoeder
- een groentebouillonblokje
- veel cashewnoten

Zo maakte ik het:
  1. Snij de tofu in blokjes en stoof ze in een grote kookpot
  2. Voeg er de gember en nadien de kerrie aan toe
  3. Snij de courgette en paprika in stukjes en voeg toe
  4. Doe er cashewnoten bij (voldoende want dit is het enige harde en geeft je gerecht wat "beet")
  5. Verkruimel het bouillonblokje, giet er 2 dl kokend water bij en laat het zachtjes sudderen tot het gaar is
Ik kookte bruine rijst en mengde die er doorheen, liet alles afkoelen en keek genietend toe hoe zelfs de kindjes ervan smulden.

Door het bouillonblokje is de curry niet overheersend (want mijn zoontje houdt daar niet zo van).
Zelfs de dochter vond het lekker, terwijl ze echt niet houdt van ongewone gerechten.  Voor haar heb ik het wel moeten opwarmen in de microgolfoven...

2 opmerkingen:

  1. Mmm, dat ziet er lekker uit, hier helaas geen tofu meer wegens ondertussen ook soja-allergie van de dochter...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hmm ziet er heerlijk uit.
    Wij eten ook niet graag warme middag bij zo'n weer. Heb dit gerechtje nu ook op mijn lijstje staan om eens te maken op een zomerse dag.

    BeantwoordenVerwijderen