dinsdag 17 juli 2012

Origineel housewarming-cadeautje

Zondag mochten we naar de housewarming van een vriendin.  Ik wou een origineel cadeautje geven waar iets van mezelf in zat maar durfde niet echt iets opvallends maken dat als decoratie zou moeten dienen: mijn smaak is misschien niet haar smaak.  Smaak is iets moeilijks.  Toch ken ik haar goed genoeg om te weten waar ze van houdt.  Van koken bijvoorbeeld.  En van cocktails.  Toen ik in de supermarkt op een fles Safari stootte, kreeg ik wandelend door de winkelrekken een beeld van een thema-cadeau.


Een Safari-mand met kruidenplantjes die dienst doen als "boompjes".  
En om het af te maken een heuse mini-cactus.

Om het safari-thema nog completer te maken, 
leende ik de dieren-stempels van de dochter en maakte naamkaartjes per plantje:
basilicum, bieslook, munt, tijm en platte peterselie.


Op de voorkant een diertje en op de achterkant een dierenpoot met de kruidennaam. 



Dat plakte ik op een satéstokje en plantte ik in het juiste potje.

Nog wat chocolaatjes erin (daar houdt toch elke vrouw van), plastiek er rond en klaar!


De gastvrouw was er heel blij mee en vond het een super persoonlijk én origineel cadeau.  
Missie geslaagd :-)

12 opmerkingen: