zondag 19 augustus 2012

Mijn vakantiegevoel: natuurspeeltuin Averegten

Afgelopen week deden we ons vakantiegevoel op in de natuur.  In het provinciaal domein Averegten is er sinds deze zomer een "natuurspeeltuin".  Daar staan geen klassieke speeltuigen maar is er een grote ruimte omgetoverd tot een natuurlijke speelplaats met zavelbergen, wilgentakken en water.  Nogal moeilijk om uit te leggen, kijkt u zelf maar:


Met wilgentakken zijn er gangen gebouwd op kinderhoogte. Er zijn zelfs grotere ruimtes met tafeltjes en stoeltjes gemaakt van boomstammen.  Super tof!





De leukste glijbaan ter wereld !!  :-)




Via het speelbos wandelden we naar de echte speeltuin waar onze kapoenen zich nog 2 uur mochten uitleven alvorens het eetgerief van het Boshuis vol mayonaise te smeren.


De rest van de week speelden we voor waterkiekens.  Dat is voor mij vakantiegevoel ten top!
En voor de kindjes precies nog een beetje meer :-)




Mijn vakantiegevoel is een initiatief van Mamarina
Meer "mijn vakantiegevoel" bij Een huis in de straat, @ Yane, Sweet Sienna Hope, Miss Creatuurtje, It's Miek, Elise's blog, ... 
De volledige lijst vind je bij Mamarina.

12 opmerkingen:

  1. Oh, dat ziet er weer superleuk uit, had er nog nooit van gehoord, misschien eens uittesten als het terug een beetje frisser is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo'n speeltuinen zouden er meer moeten zijn. Het ziet er heel leuk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nu ben ik al wel 20 keer in de averechten geweest en wist niet eens dat er zo'n natuurspeeltuin was :) Ik moet beter opletten !!
    Leuke foto's !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige foto's van die natuurspeeltuin. Lijkt mij een heel leuk uitje, dus bedankt voor de tip!
    Hier waren het afgelopen week ook vooral zwembad-taferelen. Want wil je met zo een tropische temperaturen...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die natuurspeeltuin ziet er inderdaad geweldig uit! Leuke foto's!
    Vandaag zal er wss. ook zwempret op het programma staan.... Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Waterkiekens...hihi, leuk woord!
    En wat zijn natuurspeelplaatsen toch geweldig hè!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha, ja hoor, kom maar op met die bevalling! Thuis airco, in het ziekenhuis airco (want vanwege medische indicatie moet ik naar 't ziekenhuis <- niks ernstigs ofzo hoor, klinkt heftiger dan het is)
    Dus kom maar op beep! (maar ze heeft het volgens mij nog veel te fijn daar binnen)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die vrijheid om in de natuur te spelen, rijkdom is dat toch!
    En die snoet van u jongste, die lijkt altijd te lachen, de pret straalt ervan af!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk al die foto,s te zien, en het is het het ultieme vakantie gevoel met dit soort weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een super coole speeltuin. Dat soort dingen mis ik hier in mijn buurtje!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke speeltuin daar! Leuke blog heb je ook ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. van zo'n natuurspeeltuin had ik nog niet gehoord, maar het lijkt wel heel tof, dat is toch veel beter, bij ons in't dorp bouwt de gemeente op bijna elke hoek een speelpleintje met wat toestellen, maar ik denk dat ze beter op dat plekje wat bomen laten staan, wat struiken (een boske bij wijze van spreken) netels, distels en doornige struiken weghalen, ne zandberg kappen en dekinderen zullen zich veel en veel beter amuseren en 't kost veel minder

    BeantwoordenVerwijderen