vrijdag 24 mei 2013

Gepimpt

Voor meisjes is het zo gemakkelijk om leuke kleren te maken.  Voor jongens vind ik dat toch iets moeilijker.  Er zijn - volgens mijn eigen bescheiden mening - ook veel meer saaie t-shirts voor jongens dan voor meisjes.  Tijd om daar iets aan te veranderen!  Ik probeerde voor het eerst een t-shirt op te pimpen door er een treintje op te stikken.  


Het treintje haalde ik van een prent op het internet via google afbeeldingen.
Die tekende ik gewoon over van het scherm, knipte ze uit het papier, legde het papier op een t-shirt dat te klein is voor onze jongste, tekende het over, knipte het uit en stikte het er op vast.


Ik ben eens benieuwd wat dat gaat geven in de was.  Ik had helaas al negatieve ervaringen met flockfolie na het wassen dus hoop hier een beter resultaat mee te hebben.

Nog wat oefenen en binnenkort heb ik het wat beter in de vingers.  Stofjes genoeg want ons jongste poppemie groeit als kool:


Prettig weekend allemaal!

7 opmerkingen:

  1. Zo'n schattige foto, die laatste!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien heb je het wel gedaan anders is het een tip. Je kan de figuur er eerst opstrijken door middel van vliesofix en daarna pas stikken. Mochten er na het wassen en drogen toch nog randjes omhoog krullen dan stijk je die gewoon terug vast.

    Leuke foto van de meisjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, wat een goeie tip! Dank je wel!! Dat ga ik in 't vervolg eens proberen.

      Verwijderen
  3. Die foto van jouw meisjes is echt prachtig! En een trein staat hier ook op de wishlist van Lukas, ik zal het hem maar niet laten zien ;-) Hier werd trouwens al heel veel geflockt en nog nooit miserie mee gehad (behalve toen ik verstrooid was en op de lijmkant streek), komt zelfs als nieuw uit de droogkast. Als je tips wil hebben,laat je het maar weten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke tshirt en een prachtige foto van de meisjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk! En wat wordt de kleinste al groot!!

    BeantwoordenVerwijderen