donderdag 11 juli 2013

Mijn kleine meid

Een half jaar mogen we al genieten van haar aanwezigheid.  6 maand is ze vandaag geworden.  Cliché cliché maar wat gaat het toch snel!


Ze is een zalige, vrolijke baby geworden.  De eerste maanden waren wel anders; dan heeft ze veel geweend en gehuild en gekrijst.  Maar gelukkig enkel overdag.  Vanaf 8 weken sliep ze al 7 uur aan een stuk.  Op 10 weken al 8 uur en ondertussen al 10 à 11 uur aan een stuk per nacht.  Dus dan mogen we eigenlijk niet klagen, hè.   Natuurlijk kreeg ik niet veel gedaan met zo'n huilende baby, maar met welke baby krijg je wel alles gedaan wat je plant op een dag?  ;-)  Ik heb ook vaak gezegd en gedacht: "gelukkig is het mijn derde, met een eerste zou je vlugger in paniek slaan". Al huilde die eerste ook wel veel, maar toch niet zó veel.



En hoe zijn die 6 maanden nu verlopen in mijn ogen?
Een derde valt best wel mee.  Het is niet zo gemakkelijk als een tweede - want er zijn twee andere kapoenen die van en naar school moeten gebracht worden én die graag ruzie maken op momenten dat je de jongste echt niet kan loslaten.  Maar het is wel gemakkelijker dan een eerste.  En het is veel meer genieten, zeker omdat we op voorhand beslist hadden dat dit ukje ons laatste kindje zou worden (of er zouden nog accidentjes moeten gebeuren).

-- Van al onze 3 kindjes hebben we elke maand van hun eerste levensjaar een foto voor deze grote Noukie-beer genomen, leuk om hen te zien groeien én om onze kindjes te vergelijken,
voer voor een ander blogberichtje --




Twee weken geleden heeft ze voor het eerst groentepap gekregen en gisteren voor het eerst fruitpap.  Voor de rest krijgt ze nog altijd borstvoeding en ik hoop het even lang als bij haar broertje vol te houden, die heeft 1 jaar mama-melk gedronken.  We combineren katoenen, herbruikbare luiers (overdag thuis) met wegwerpluiers ('s nachts en op uitstap).  De herbruikbare luiers zijn van Bambino Mio.  Die kocht ik 4 jaar geleden voor de oudste dochter en heb die toen veel gebruikt.  Voor mijn zoontje was ik ook van plan die te gebruiken maar jongens zijn anatomisch anders gebouwd wat blijkbaar altijd voor natte kleding zorgde.  Dus bij hem hebben we pas vanaf zijn eerste verjaardag bambino mio gebruikt.  Gemakkelijk dat we nu terug een meisje hebben gekregen, anders had ik wel overwogen om een ander merk herbruikbare luiers te proberen; ik was mijn licht al gaan opsteken bij Naja's knitting.  


Maar het is dus een meisje geworden, onze kers op de taart.  En we zijn er heel blij mee!!  Haar zus en broer zien haar ook ontzettend graag en het is enorm wederzijds.  Heerlijk om die interactie te zien!




2 opmerkingen:

  1. Het is een guitig, lief, vrolijk meisje. Geniet maar lekker verder, voor je het weet gaat ze naar school, naar het eerste leerjaar, naar de humaniora...... Het is waar, wat zijn ze snel groot !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een dotje is ze toch, en wow al zo doorslapen, hier is het meestal om 4u nog eens prijs ;-) Wij waren bij de dochter ook begonnen met Bambino Mio's, toen Lukas 2 werd zijn we overgeschakeld op Itti Bitti Tutto's en nu gebruiken we voor 's nachts de wonderoo van HipHipBaby, bij geen enkel kind nog lekken 's nachts!

    BeantwoordenVerwijderen