zaterdag 28 maart 2015

Paasdecoratie

Nog een week en het is al Pasen.
We hebben vandaag ons huis in paassfeer gebracht 
om de Goede Week in te zetten.

Voor naast de voordeur maakte ik deze krans.
Onderaan boven de eierschalen zitten narcis-bloembolletjes
die tegen Pasen hopelijk in bloei staan:

 
De gebroken eierschalen symboliseren het open graf en het nieuwe leven.

Oorspronkelijk was ik van plan om deze krans te maken.
Met mijn nieuw lijmpistool lukte het aardig om de eierschalen te bevestigen
maar ik vond het helemaal niet mooi.


Bovendien had ik - na 1 maand sparen - nog steeds eierschalen te kort.
Het was toch tof om eens te proberen
maar ik vind mijn bovenste krans mooier,
ondanks de reclame op het lint ;-)

In de living is het ook al Pasen wat de klok slaat ;-)




 

Volgend jaar wil ik al bij het begin van de veertigdagentijd
in ons huis visueel tastbaar maken dat we toeleven naar Pasen,
misschien met witte stenen of zo.
Maar dat dacht ik vorig jaar ook al.
Ik stel het telkens uit 
terwijl de kindjes er nu nog aandacht voor zouden hebben.
Hebben jullie dat ook soms?
En hoe versieren jullie je huis voor Pasen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten